• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Рефлексивний підхід до формування професійної компетентності педагогів НБДЮ

Рефлексивний підхід до формування професійної компетентності педагогів НБДЮ

2016-10-31

/Files/images/WP_20161021_002.jpg

Робота над собою – це внутрішня організація всього життя, це стиль і зміст життя. Рефлексуючий педагог – це людина, що аналізує і досліджує свій досвід. Педагог, це, як сказав Д. Дьюї, «вічний учень своїй професії». Педагог пізнає себе для того, щоб істотно поліпшити свою діяльність, зрости як особистість, досягти у своїй праці більш значущих результатів. Рефлексія – це складна робота, що вимагає часу, зусиль, певних здібностей. Саме тому методична служба НБДЮ розпочала цикл методичних заходів, що мають сприяти підвищенню рівня аналітичної та рефлексивної культури педагога.

Директор НБДЮ Забродська І. М., заступник директора з НВР Постнікова О. Ю., завідувач методичним відділом Прудько В. О. та методист Яременко Н. Г. взяли участь у Всеукраїнській практико-орієнтованої конференції "КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ" (Київський міський будинок учителя, 20-21 жовтня 2016 р., м. Київ). Завдання практично-орієнтованої конференції: аналіз стану програмного забезпечення позашкільної освіти; представлення кращих практик побудови змістовної моделі позашкільного навчального закладу; активізація взаємодії всіх типів позашкільних навчальних закладів в умовах реформування системи освіти.

Керівник ЗХА «Арабеск» Лисиця О. А. взяла участь у ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦЇ «Освітньо-мистецькі горизонти України: теорія і практика» у Ніжинському державному університету імені Миколи Гоголя.

20-21 жовтня 2016 року у Ніжинському державному університету імені Миколи Гоголя відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Початкова освіта: історія, проблеми, перспективи», в якій взяли участь методисти та керівники гуртків НБДЮ Яременко Н. Г., Кікіна Л. В., Лисиця О. А., Петренко Л. Б. та Дідик О. В.

Відповідно до річного плану роботи Чернігівського обласного Палацу дітей та юнацтва на 2016-2017 навчальний рік у 25 жовтня 2016 р. на базі Ніжинського БДЮ було проведено виїзний комплексний методичний семінар-практикум «Формування системних підходів в організації діяльності сучасного позашкільного навчально-виховного закладу на основі інноваційних педагогічних технологій у рамках реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді». У заході взяли участь представники позашкільних навчальних закладів міста Ніжина (БДЮ, ЦТКУМ, СЮТ), Ніжинського, Носівського, Козелецького (Остер), Бобровицького, Борзнянського, Бахмацького району: методисти, культорганізатори, практичні психологи, представники районних рад старшокласників. Учасники семінару розглянули актуальні напрями реалізації соціально-педагогічного потенціалу позашкільних навчальних закладів області, звернули увагу на основні завдання, поставлені перед педагогами-позашкільниками: розвиток, стимулювання та реалізація духовного і творчого потенціалу дитини, адже вагомими принципами позашкільного педагогічного процесу є його індивідуалізація, добровільність, пошук нових ідей, шляхів організації навчально-виховної роботи, єдність загальнолюдських і національних цінностей. Учасники заходу подякували організаторам за високий рівень проведення семінару, висловили пропозиції щодо тематики проведення подібних заходів та побажання подальшої цікавої та змістовної співпраці.

/Files/images/14615679_1856854384547855_6966119415421747340_o.jpg

Тимченко А. В. – практичний психолог НБДЮ, координатор Ліги старшокласників взяла участь в обговоренні питання про модернізацію форм і методів роботи з педагогічними кадрами на розширеному засіданні колегії Управління освіти, що відбулася 26 жовтня 2016 року в актовій залі ЗОШ І-ІІІ ст. №1. Тимченко А. В. поділилася власним досвідом підвищення кваліфікації педагогічних працівників засобами неформальної освіти для дорослих, таких як, наприклад, Базовий тренінг за Програмою «Молодіжний працівник», в якому вона брала участь 13 по 15 жовтня 2016 року в м. Чернігові та інші.

31 жовтня методист Яременко Н. Г. під час практичного семінару ознайомила педагогів НБДЮ з основними видами, формами та методами педагогічної рефлексії як основної умови вдосконалення професійної компетентності педагога ПНЗ. Опанувавши рефлексію щодо самого себе, навчившись аналізу­вати власні думки, почуття та вчинки, педагог повинен використати свої рефлексивні знання та уміння в процесі пізнання дітей і засто­сувати рефлексивні механізми у взаємодії з ними. Педагогічна рефлексія відіграє важливу роль у професійному розвитку педагога. Вдаючись до рефлексії, педагог аналізує набутий досвід, робить висновки і будує плани на майбутнє.

/Files/images/PA310916.JPG

Отже, процес формування рефлек­сивних умінь у педагогів веде до розв’я­зання багатьох кардинально важли­вих питань:

· підготовки педагогів до духовно-твор­чої самореалізації, що проявляється на­самперед у відході від шаблонів і сте­реотипів;

· вироблення програми вимог до себе, до процесу і результатів діяльності;

· усвідомлення змісту обраної професії;

· формування зацікавленого, критичного ставлення до різ­них аспектів власної професії;

· збагачення професійного досвіду і майстерності;

· розвиток готовності до інновацій у власній професійній ді­яльності.

Кiлькiсть переглядiв: 237

Коментарi