• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Педагоги НБДЮ взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції в м. Київі.

Педагоги НБДЮ взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції в м. Київі.

2013-02-27

/Files/images/logotip2.jpg

З 25 по 27 лютого 2013 року у Київському Палаці дітей та юнацтва відбувалася Міжнародна науково-практична конференція «Формування базових компетентностей у вихованців позашкільних навчальних закладів». Педагоги НБДЮ Забродська І. М., Прудько В. О., Яременко Н. Г., Кікіна Л. В., Лисиця О. А., Мохир М. С., Сурков В. М. взяли учась у роботі конференції, статті пятьох з них увійшли до науково-методичного збірника, всі отримали сертифікати.

РЕЗОЛЮЦІЯ

Міжнародної науково-практичної конференції «Формування базових компетентностей у вихованців позашкільних навчальних закладів»,

Київ, 25-27 лютого 2013 року

Міжнародна науково-практична конференція була проведена Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Інститутом проблем виховання НАПН України, Асоціацією позашкільних навчальних закладів України, Київським Палацом дітей та юнацтва за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

У конференції взяли участь працівники органів управління освітою, провідні вчені та педагогічні працівники з України, Росії, Білорусі - понад160 осіб./Files/images/konf-mj (15).jpg

Враховуючи актуальність реалізації компетентнісного підходу в українському освітньому просторі, відповідні тенденції в освітній політиці зарубіжних країн, а також вагомий потенціал позашкільних навчальних закладів щодо виховання успішної компетентної особистості, здатної до самореалізації у суспільстві, учасники конференції взяли участь у обговоренні питань за напрямами:

· Теоретичні основи компетентнісно орієнтованої освіти.

· Компетентнісний підхід у позашкільній (неформальній, додатковій) освіті. Підходи до визначення ключових компетентностей учнів у міжнародних і українських освітніх стандартах.

· Зміст, форми та методи формування у вихованців позашкільних навчальних закладів базових компетентностей.

· Науково-методичне та психолого-педагогічне забезпечення навчально-виховного процесу на основі компетентнісного підходу.

· Розвиток професійної компетентності педагогів позашкільних навчальних закладів.

Метою конференції булообговорення тавизначення теоретичних основ і практичних методик формування у вихованців позашкільних навчальних закладів базових компетентностей і успішних життєвих стратегій учнів як інтегрального результату навчально-виховного процесу.

Учасники конференції взяли участь у пленарному засіданні, роботі секцій, майстер-класах, а також у заходах ХVI Міжнародної виставки навчальних закладів «Сучасна освіта в Україні 2013», яка в цей час проходила в Київському Палаці дітей та юнацтва. У доповідях та виступах представників вітчизняної психолого-педагогічної науки і практики, зарубіжних колег актуалізовано ключові проблеми реалізації положень компетентнісного підходу у сучасній освіті, зокрема:

  • теоретичні засади формування компетентностей особистості в позашкільному навчальному закладі;
  • орієнтація освіти на розвиток особистості у контексті компетентнісного підходу;
  • основні підходи до класифікації компетентностей особистості як результату освіти;
  • організаційно-педагогічні умови формування соціальної компетентності вихованців позашкільного навчального закладу;
  • методичний супровід реалізації завдань компетентнісно орієнтованої освіти;
  • роль педагога, його особистості та професійного рівня у вирішенні освітніх завдань;
  • формування свідомого національного самовизначення особистості;

· модернізація позашкільної освіти для сталого розвитку та ін.

Заслухавши та обговоривши доповіді, презентації актуального досвіду позашкільних навчальних закладів, учасники конференції дійшли наступних висновків.

У сучасних умовах розвитку України особливої значущості набуває потреба виховання свідомих і компетентних її громадян, які знають і цінують національну культуру, поважають цінності інших народів, мають свідому соціальну позицію та здатні її відстоювати, гідно представляти свою країну в міжнародному діалозі.

Позашкільні навчальні заклади (установи додаткової освіти дітей, позашкільного виховання та навчання) мають суттєвий потенціал і вагомий досвід у вирішенні актуальних освітніх завдань, зокрема формування соціальних, загальнокультурних, здоров’язберігальних та інших компетентностей і світогляду дітей та молоді, підготовки їх до свідомого вибору майбутньої професії, створення умов для набуття позитивного соціального досвіду та творчої самореалізації. /Files/images/konf-mj (4)1.JPG

Психолого-педагогічні дослідження в Україні та зарубіжних країнах сприяли визначенню теоретичних основ компетентнісно орієнтованої освіти, які покладено в основу сучасних освітніх стандартів; розробці основних теоретичних і методичних підходів до реалізації освітніх завдань позашкільними навчальними закладами. Втім, питання визначення ключових компетентностей як результату позашкільної освіти потребує додаткових досліджень і обговорень фахівцями цієї галузі.

Реалізація положень особистісно орієнтованого компетентнісного підходу відповідає сучасним європейським освітнім тенденціям, сприятиме підвищенню ефективності навчально-виховного процесу позашкільних навчальних закладів, удосконаленню професійної компетентності педагогічних працівників.

Необхідними кроками у вирішенні окреслених завдань є наступні:

  • збереження і розвиток мережі позашкільних навчальних закладів, державна підтримка та створення необхідних умов для розвитку позашкільної освіти як інституту соціального виховання, що реалізує національну освітню політику, сприяє становленню молодого покоління свідомих і успішних громадян України, попереджує негативні соціальні процеси у молодіжному середовищі;
  • широке відзначення на державному рівні 95-річчя позашкільного руху на Україні;
  • дослідження та використання передового досвіду позашкільної (додаткової, неформальної) освіти в Україні та зарубіжних країнах, врахування сучасних освітніх тенденцій;
  • постійне удосконалення змісту та технологій позашкільної освіти на основі сучасних досягнень психолого-педагогічної науки і практики, соціального замовлення;
  • упорядкування процедури затвердження, впровадження та упорядкування програм та методичних посібників до них з питань позашкільної освіти;
  • збереження кращих традицій позашкільної освіти, врахування національних культурних особливостей і виховних пріоритетів у визначенні її змісту і методів;
  • удосконалення науково-методичного забезпечення діяльності позашкільних навчальних закладів на основі сучасних методологічних підходів, залучення педагогічних колективів цих закладів до участі в проведенні наукових досліджень з актуальних проблем позашкільної освіти, впровадження їх результатів у педагогічну практику;
  • вдосконалити різнорівневу систему підвищення кваліфікації педагогічних кадрів позашкільних навчальних закладів.

м. Київ, 27 лютого 2013 року

Кiлькiсть переглядiв: 248

Коментарi

  • Kerime

    2013-08-14 09:40:03

    These pieces really set a standard in the instyurd. http://azuvzho.com [url=http://xkbjxapjvwe.com]xkbjxapjvwe[/url] [link=http://ivfnyiajsnj.com]ivfnyiajsnj[/link]...

  • Tiku

    2013-08-13 05:43:42

    This does look prigsoinm. I'll keep coming back for more....